La
sessió d’avui ha començat amb l’exposició per part de la Roser (la tutora de P4
A), d’una activitat realitzada a la seva aula amb la finalitat de treballar els nombres. Aquesta s’emmarca dins del
projecte sobre el nom de la classe: Els
viatgers.
Com
a cloenda del projecte, els alumnes d’aquesta classe i les seves famílies
realitzaran una sortida extraescolar a Port Aventura.
La
Roser ha realitzat una investigació amb els seus alumnes i han esbrinat que
l’entrada d’un infant a aquest parc val 18€. Posteriorment, fan un treball
arribant a la conclusió que per pagar l’entrada al parc podem utilitzar diners
o bé amb una tarja de crèdit. Llavors, la mestra introdueix la moneda real a
l’aula i realitzen un treball de comptatge, estimació, descomposició, iniciació
a la suma i a la resta, agrupaments... Tot aquest treball queda plasmat en una
fitxa que podeu trobar en aquest bloc.
·
Reflexions del formador
sobre l’activitat exposada:
ü La
importància de treballar sempre partint de les idees prèvies que els nostres
alumnes tenen en relació al tema que volem desenvolupar a l’aula.
ü La
importància de com ajudem als nens i nenes a construir el seu sentit numèric →
importància de la posició de les xifres i el sistema decimal → això ens ajudarà
a calcular → a relacionar nombres en base a una estratègia.
ü Tenir
present la rellevància de la diversitat a l’aula: donar espai pels raonaments
dels nens i incorporar-los a la nostra aula. Hem de deixar espai per tal que
puguin sortir totes les opinions possibles, per tant, no hem de voler buscar
una conclusió de manera ràpida.
ü Seguir
la seqüència següents: opinió del nen/a→ aquesta s’ha de plasmar per tal que es
pugui veure →el producte, la producció ha d’entrar en interacció amb els altres
companys i companyes per tal que siguin capaços de treure regularitats,
característiques...
ü Els nombres a l’aula, què hem de fer?
-
Crear situacions on els
nens i nenes vegin els números i puguin parlar sobre ells i produir-los.
-
Fer converses per
potenciar allò que hem dit en el punt anterior.
-
Tenir present que els
nombres tenen un aspecte quantitatiu i un altre qualitatiu.
Abans
de fer la conclusió de la sessió, la Verònica (co-tutora de 1r i mestra EE),
ens explica que les mestres de primer han treballat la resolució de problemes
mitjançant pictogrames i històries significatives pels alumnes. Amb aquesta
activitat han treballat càlcul situat, treball per parelles, llibertat per
resoldre un problema atent la diversitat a l’aula, obtenció de resultats
gràcies a la col·laboració i la reflexió de tot el grup.
Acabem
la sessió amb un power point del formador que ens ajuda a relacionar tot ho
treballat en aquesta sessió amb el nostre currículum.